Mam Kota na Punkcie Mleka!

sty 16, 2013 przez

Mam Kota na Punkcie Mleka!

W pierwszych z 20 miast ruszył już program „Mam kota na punkcie mleka”, którego celem jest zwiększenie świadomości znaczenia mleka i jego przetworów w diecie dzieci i młodzieży. Do tej pory do akcji zaproszono już 600 szkół z całej Polski, a każda zainteresowana szkoła może przystąpić do programu wypełniając formularz na stronie organizatora.

U blisko połowy dzieci w wieku szkolnym spożycie wapnia nie pokrywa nawet 50 proc. dziennego zapotrzebowania na ten składnik wynika z danych Zakładu Dietetyki i Żywienia Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, dlatego Dziecijedzą w pełni popierają ten program i zachęcają do przekazania tej informacji przedstawicielom szkół Waszych dzieci.

Polska w tyle za Europą

Choć mleka i przetworów mlecznych jemy z roku na rok coraz więcej, daleko nam do średniej europejskiej. Przeciętny Polak w ciągu roku konsumuje blisko 200 litrów mleka (oczywiście w formie „czystej” oraz przetworów), tymczasem w Unii spożycie oscyluje wokół 370 litrów rocznie. Popularność mleka w grupie wiekowej 8-13 lat niemal nie wzrasta. Z badań prowadzonych w latach 2005-2006 przez Instytut Żywności i Żywienia wynika, że u 55 proc. dziewcząt i 40 proc. chłopców zawartość wapnia w codziennej diecie nie pokrywa nawet 50 proc. normy zapotrzebowania organizmu na ten składnik.

Moda na mleko

Powszechna tendencja do sięgania po fastfoody, mało wartościowe i kaloryczne przekąski, które są łatwo dostępne dla dzieci to zmora niejednego rodzica i nauczyciela. Próżno wśród współczesnych trendów i mód szukać mleka. W związku z tym zainaugurowano program „Mam kota na punkcie mleka”, który ma na celu zwiększenie świadomości jego pozytywnego oddziaływania na organizm, zwłaszcza w okresie dorastania.

Program w szkołach

Twórcom programu zależy na zachęceniu dzieci do sięgania po produkty mleczne na co dzień. Mają w tym pomóc działania edukacyjne w szkołach, nakierowane na poprawienie wizerunku mleka i wytworzenie swoistej mody na jego picie. Aby osiągnąć jak największą skuteczność, przygotowano materiały dla wszystkich adresatów działań: dzieci, rodziców oraz nauczycieli ze szkół, które zgłoszą swój udział w programie.

Więcej niż kampania

Program „Mam kota na punkcie mleka” to coś więcej niż zwykła kampania reklamowa promująca mleko. Działania opierają się przede wszystkim na odpowiednim połączeniu wartości edukacyjnych i rozrywkowych, a także wykorzystaniu bieżących trendów i mód wśród dzieci. Idąc tym tropem, przygotowano dwie atrakcyjne gry edukacyjne; dla młodszych dzieci jest to gra karciana, a dla starszej grupy – społecznościowa gra online, polegająca na prowadzeniu mlecznej farmy. Przepustką do wygranej będą nie tylko umiejętności strategicznego myślenia, ale również wiedza na temat wartości odżywczych mleka, serów i jogurtów. Edukacji na wesoło posłużą również letnie pikniki aktywizujące rodziny, które będą odbywać się w całej Polsce oraz konkursy z ciekawymi nagrodami. Dopełnieniem elementów rozrywkowych będą broszury edukacyjne dla wszystkich grup odbiorców programu, stworzone przy udziale uznanych ekspertów, oraz platforma internetowa www.mamkotanapunkciemleka.pl.

Powiązane posty

Tagi

Podziel się

Zostaw wiadomość

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *