Bezpieczne ryby – dowiedz się, dlaczego należy włączyć je do jadłospisu niemowlęcia

Sie 30, 2018 przez

Bezpieczne ryby – dowiedz się, dlaczego należy włączyć je do jadłospisu niemowlęcia

Warto zadbać o to, by 1-2 razy w tygodniu w menu malucha pojawiły się posiłki z mięsem ryb. Kiedy podać pierwszą porcję ryby i jaki gatunek będzie odpowiedni dla malucha? Skąd mieć pewność, że to, co wybieramy dla dziecka, jest bezpieczne i odpowiednie dla wrażliwego organizmu? Na pytania dotyczące ryb w diecie najmłodszych odpowiada Ewa Wróblewska, ekspert BoboVita.

 

  • Kiedy w jadłospisie dziecka powinna pojawić się pierwsza rybka?

 

Po ukończeniu 5. miesiąca do menu niemowlęcia mogą trafić pierwsze posiłki z mięsem. Kiedy dziecko je zaakceptuje, mogą dołączyć do nich posiłki z rybą. Na początku – raz w tygodniu – powinno to być około 10 g (1-2 łyżeczki) mięsa ryby, podawanego jako dodatek do posiłku na bazie warzyw. Z czasem ryba powinna pojawiać się na talerzu malucha 1-2 razy w tygodniu. Ponieważ wybór odpowiedniej jakości ryby może być dla rodziców wyzwaniem, dobrym rozwiązaniem są produkty przeznaczone specjalnie dla najmłodszych, ze wskazaniem wieku na opakowaniu. Posiłki BoboVita są odpowiednio zbilansowane zarówno pod względem ilości poszczególnych składników, jak i wartości odżywczych. Zawierają odpowiedniej jakości i bezpieczne dziko żyjące ryby, poławiane zgodnie z zasadami zrównoważonego rybołówstwa z dużych, otwartych akwenów, takich jak Południowo-Zachodni Ocean Atlantycki czy Ocean Spokojny (wybrzeże Alaski).

 

  • Ryby są produktami alergizującymi, czy na pewno są dobrym wyborem dla małych dzieci?

 

Według ekspertów eliminacja lub opóźnienie wprowadzania pokarmów potencjalnie alergizujących do diety niemowląt i małych dzieci, takich jak m.in. ryby, nie ma uzasadnienia. Podając maluchowi posiłki z dodatkiem ryby, należy obserwować reakcję dziecka. Jeśli nie występują objawy alergii, ryba z powodzeniem może stać się częścią jadłospisu malucha. Podawanie odpowiedniej jakości i bezpiecznych gatunków ryb już na etapie rozszerzania diety jest jednym z elementów kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych. Istnieje duża szansa, że nawyki ukształtowane w dzieciństwie pozostaną z dzieckiem w przyszłości.

 

  • Jakie gatunki ryb są najlepsze dla dziecka?

 

Najlepszym wyborem są tłuste ryby morskie, takie jak łosoś czy halibut. Należy unikać ryb z zamkniętych akwenów wodnych czy ryb drapieżnych, a także hodowlanych, które mogą kumulować zanieczyszczenia. Ryby w posiłkach BoboVita są w pełni bezpieczne dla maluszków – pochodzą od zaufanych dostawców i zgodnie z wymaganiami prawa spełniają restrykcyjne normy jakości i bezpieczeństwa. Dzięki temu rodzice mogą mieć pewność, że te składniki nie zawierają szkodliwych substancji w ilościach, które mogłyby negatywnie wpłynąć na rozwój młodego organizmu.

 

  • Czy ryby, które można znaleźć w posiłkach dla niemowląt, przechodzą testy, np. na obecność w nich metali?

 

Ryby w posiłkach dla najmłodszych – zgodnie z prawem krajowym i europejskim – muszą spełniać surowe normy jakości i bezpieczeństwa. Mięso ryb kumuluje metale, może zawierać również dioksyny. Właśnie dlatego tak ważna jest dbałość o jakość ryb podawanych dziecku. Zanim ryby trafią do posiłków BoboVita, są dokładnie badane pod kątem zanieczyszczeń chemicznych, a także mikrobiologicznych. Tylko ryby spełniające wyjątkowo surowe wymagania powinny znaleźć się w posiłku dla malucha.

 

Powiązane posty

Tagi

Podziel się

4 komentarze

  1. Ala

    Ryby to świetne źródło wapnia, jodu i kwasów omega. Na pewno warto wprowadzić do jadłospisu dziecka, oczywiście wiedząc jakie, bo ryba rybie nierówna…

  2. warto jeść ryby nawet częściej niż 2 razy w tygodniu i w każdym wieku 🙂

  3. Przydatne info, dzięki

Zostaw wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany.